lördag 9 oktober 2010

Kick-Ass

Klockan är tusen och jag borde sova redan. Men innan jag går och lägger mig vill jag berätta om en film jag såg nu under kvällen.

Filmen heter Kick-Ass.
Kort sagt handlar den om människor som vill vara superhjältar.

Min vän och jag tänkte oss en rolig komedi med konstiga manövrar av misslyckade hjältar. Icke sa nicke.
Filmen började som vi trodde. Det var soligt och fint och roligt. Men det svängde.
Mittiallt började jag se en djupare mening i hela filmen. Den nyblivna hjälten blev känd och han ville inte vara hjälte mera. Det blev en massa problem och jag tyckte synd om den här hjälten, som egentligen bara ville försvara svaga människor. Jag tänkte "shitt den här filmen är ju bra".

Sedan kom Big Daddy och Den-Lilla-Flickan-jag-inte-minns-namnet-på in i bilden.

Filmen svängde igen och hör nu till en av de mest obehagliga och blodiga filmer jag sett (även om det var löjligt dåliga effekter). Jag tappade lusten att se resten av filmen, men samtidigt var jag väldigt nyfiken om hjältarna skulle dö eller inte. Ett förjävligt blodbad och den största skadan orsakade den lilla flickan. Endå tyckte man synd om henne när hon blev hotad och misshandlad av den största boven i hela filmen.

Men okej. Filmen slutade bra.

Jag fattar bara inte hur många och starka känslor den här totalt absurda filmen väckte i mig. Jag rekommenderar den, samtidigt som jag tycker jag lika bra kunde ha sovit under de två timmarna.

4 kommentarer:

  1. http://ulkki.peppar.fi/blog/#låter spännanden

    SvaraRadera
  2. vaför satt du den där netti-adressen hit? :O va e d fö point me den? xD

    SvaraRadera
  3. den bara kom :D ja klikka på nogo o så va de där, vips filibabba sa de

    SvaraRadera